Boka oss

Boka oss för ditt evenemang

Barnkalas

Möhippa

Lokaluthyrning

Uppträdanden

Och mycket mer!

Kontakta oss på info@umeadansskola.se med dina önskemål

Riktlinjer för uthyrning av lokaler

Umeå Dansskola får många förfrågningar om att hyra ut lokaler både från privat personer, organisationer och föreningar. Umeå Dansskola strävar efter att bemöta dessa förfrågningar på ett positivt sätt utan att åsidosätta verksamhetens behov eller säkerhet. Följande riktlinjer är styrande vid lokaluthyrning.

Verksamhetskoordinator handlägger frågor om uthyrning. Förfrågan ställs till info@umeadansskola.se, telefon 072 547 37 47

Umeå Dansskolas lokaler ska i första hand användas för verksamhetens undervisning. Lokaler kan också hyras av anställda eller utomstående under förutsättningen att verksamheten inte störs.

Generella riktlinjer för uthyrning av lokal

• Hyresgästen ska i förväg kvittera ut nycklar/passerkort och gå igenom de regler som gäller för lokalerna tillsammans med verksamhetskoordinator. Nycklar/passerkort återlämnas direkt efter hyrestidens utgång.
  • I uthyrningen ingår tillgång till 2 omklädningsrum ett för damer och ett för herrar.
  • Hyresgästen ansvarar för att dörrar, fönster och belysning samt utrustning stängs av.
  • Hyresgästen ansvarar för att medverkande släpps in och att alla lämnar lokalerna.
  • Hyresgästen ansvarar för att medverkande är informerade om och respekterar ovanstående villkor.
  • Hyresgästen är arbetsmiljöansvarig för och ansvarar för försäkringar för deltagare vid hyrestillfället.
  • I dansstudior ingår befintlig ljudanläggning.
  • All träning/undervisning får endast ske med skor avsedda för dansträning eller barfota, ytterskor lämnas utanför dörren.
  • Lokalerna och använd utrustning måste återställas i ursprungligt skick samt även möblering.
  • Eventuella skador ersätts av hyresgästen.
  • Rökning är inte tillåten i Umeå Dansskolas lokaler.
  • Husdjur är inte tillåtna i Umeå Dansskolas lokaler.
  • Mat får ej intas i någon utav våra dansstudios. OBS! På Umeå Dansskola råder ett totalt nötförbud!

Priser för uthyrning av lokal
Studio 1  230 kr/h
Studio 2  460 kr/h